4 Ocak 2011 Salı

Personel Aradığınızdan Emin misiniz?

Ne arıyorsunuz abi siz? Bir ilan veriyorsunuz, aranılan nitelikler harika, hangi iş ile ilgili olursa olsun, en az 1-2 yıl deneyim şartınız var, bazıları daha abartılı en az 7-8 yıl deneyimli diye giriyorlar olaya. Bu mantığa bakılırsa okuldan mezun olduktan sonra işe girmek imkansız oluyor. Lan bak şimdi aklıma geldi, şöyle çakma bi şirket kurup burdan iş arayanlara referans göstersek, özgeçmişlerinde iş deneyimi kısmına bu şirkette 1-2 yıl bilmem ne pozisyonunda çalıştım diye yazsalar, eee tabiki para karşılığı. Yarımvole ne diyon bu işe, heryıl binlerce kişi mezun oluyo, paraya para demeyiz lannnnn

Bir diğer önemli madde ise erkek adaylar için askerliğini tamamlamış olmak , lan hangi sektör bu? Ne iş yapıcaz? Adam mı öldürcez, savaşa mı gidecez? Askerliği tamamlıcakmışşş, sanırsın keskin nişancı arıyo pezevenk. Baksan pazarlamacı, satış personeli falan arıyorlar, ama şartlar arasında askerliği tamamlamak var, herhalde silah zoruyla falan satış yapılacak yada almayanları vuracaksın. Aslında ilanı veren ibneyi vuracan ibret olsun diye.

Bir de her ilanın değişmezlerinden ekip çalışmasına uygun, sosyal yönü kuvvetli, rahat iletişim sağlayan, güler yüzlü, pozitif düşünebilen gibi sikindirik unsurlar vardır. Bunları hiç anlamam , ekip çalışması derler ekip dediği 3-4 kişidir, bu ekiple olsa olsa grup sex olur ...mına koyım. Pozitif düşünebilen personel arıyorlar aman aman , peki benim pozitif yada negatif düşündüğümü nerden bilecek lan bu yawşaklar? Herhalde önce soracaklar herkese, secret'ı okudun mu? kişisel gelişim kitaplarını takip ediyon mu falan diye...

Az kalsın unutuyordum bak, esnek çalışma saatlerine uyum sağlayabilecek diye bi madde vardır. Bu çok kibar bir söylemdir. Biz sizi götünüzden kan gelesiye kadar çalıştıracaz diyemezler, ve böyle esnek çalışma saati gibi ahlaksızca birşey uydururlar. Bunlarada o saatlerin ne kadar esnek olduğunu sormak lazım...

Bir de sadece bayanlara yönelik iş ilanları vardır ki en çok rastlanan ilanlar bunlardır. Bunlar en sevdiğim ilanlardandır. Mesela bunlarda fotoğrafsız cv asla kabul edilmez, hatta bence söyleyemiyorlar ama içlerinden geçen; farklı kıyafetlerle, hatta belki de kıyafetsiz, farklı açılardan çekilmiş fotoğraflar. Tabi böyle söylediklerinde pek hoş olmazzzz...

Sonra bu ilanlarda dış görünümüne özen gösteren, dinamik, güler yüzlü, erotik, kırmızı babydollü olan fantazileride sınır tanımayan gibi şartlar da vardır ve seyahat engeli bulunmayan, seyahatlerde yönetici veya patronla aynı hotel odasını paylaşabilecek diye de hemen arkadan eklerler. Tamam o koyu olan kısımları ben ekledim ama kesinlikle bu tarz ilanlar veren arkadaşların hislerine tercüman olduğuma inanıyorum.

Bir de şu büyük fırsat, hayalinizdeki iş başlıkları altında yer alan ilanlar vardır. Genelde ilanda ne iş yapacağınızdan bahsetmezler, yüksek kazanç vaad ederler ve kendi işinin patronu, çalışma saatlerini siz belirleyin gibi sexy sözcükler kullanırlar. İşte bu ilanlar en tehlikeli olanlardır. Dolandırıcılığın kitabını yazmıştır bu arkadaşlar. Yapacağınız iş kesinlikle hiç satılamayacak bir ürünü(su arıtma cihazı gibi) satmaktır. Gerçekten yüksek kazançtan bahsederler ama şartları vardır ayda en az 300 tane falan satmanızı isterler...

Ehhh işte vahşi kapitalizm falan diyorlar buna, orası biraz çelişkili vahşi olan kapitalizm mi insanlar mı düşünmek lazım. Buradan tüm insan kaynakları personellerine saygılarımı ve sevgilerimi iletiyorum ve bir daha düşünün diyorum; Siz Personel Aradığınızdan Emin misiniz? Bana farklı bişeyler arıyorsunuz gibi geldi ama neyseeee...

2 yorum:

  1. Hoca bende arıyorum fiziği düzgün benimle hayaller ülkesine seyahat engeli olmayan ve tabii ki kırmızı baby doll onsuz olmaz. Titreyerek orgazm olma videosuz cv'ler kabul edilmez!!! ;)

    YanıtlaSil
  2. baştan askerlik muhabbetine sarınca sen aman dedim oda bişimi kadınlardan nasıl şartlar arıyolar biliomusun?? tam çemkirme sınırına dayandım baktım altta yazmısın güzel ol canımı ye yazsalar hem ilan parasından yırtacaklar hemde bosuna cirkin hatun fotosu görmemiş olcaklar

    YanıtlaSil

Bir de Bunlara Bakın DERİM!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...